Naše služby

Myoskeletární medicína
Myoskeletární medicína slouží k odstranění chronické i akutní bolesti pomocí uvolnění a protažení svalů a napravení zablokovaných páteřních segmentů.

DNS
Dynamická neuromuskulární stabilizace. Vychází z principů vývojové kyneziologie a upravuje svalovou rovnováhu, dechové funkce a držení těla. Pomáhá odstraňovat bolest, vadné pohybové stereotypy a upravuje vadné držení těla.

Vojtova metoda
Vojtova metoda je soubor cvičebních technik používaných k léčbě tělesných a psychických poruch, objevená MUDr. Václavem Vojtou. Jejím základním principem je fakt, že v centrálním nervovém systému člověka jsou geneticky zakódované vrozené pohybové vzory. Je vhodná především pro cvičení novorozenců a malých dětí, u dospělých pomáhá obnovovat správné pohybové vzory. Je metodou první volby u kořenových syndromů.
Naše ordinace nabízí cvičení dětí i dospělých za použití Vojtovy metody.

Bobath koncept
Bobath koncept je ucelený systém speciálních pohybových vzorů a technik, sloužící k obnově pohybových funkcí, především u pacientů po centralních mozkových přírodách, nebo u dětí s dětskou mozkovou obrnou, či vadným držením těla.

Měkké a mobilizační techniky
Měkké a mobilizační techniky uvolňují svaly a zablokované páteřní segmenty.

LTV na neurofyziologickém podkladě
Soubor cviků spojených s vědomím vnímání polohy a pohybů těla, udržování rovnováženého stavu a přizpůsobování automatických rovnovážných reakcí.

Analytické metody
Cvičení pro uvolnění svalů a zlepšení držení těla.

Spiraldynamik
Technika založená na korekci vzájemného postavení jednotlivých segmentů těla pomocí aktivace svalů a spolupráce pacienta na vnímání a provádění pohybů, vnímání vlastního těla, učení, uvědomění si pohybu a postavení jednotlivých segmentů těla.

Elektroléčba
Nedílná součást rehabilitace. Slouží především k léčbě bolestivých stavů, ale může se aplikovat též na elektrostimulaci požkozených a oslabených svalů.

Reflexní masáž
Reflexní masáž je masáž reflexních zón na těle člověka, která pozitivně ovlivňuje nervový systém lidského těla a lze ji použít pro léčení bolestí nejrůznějšího charakteru, např. bolest zad a šíje, migréna, poruchy spánku, napětí a stres v těle, harmonizuje funkci orgánů v těle.

Akupunktura
Akupunktura je léčebná metoda, během které se do akupunkturních bodů pacienta nabodávají jehly. Podle tradiční čínské nauky leží tyto body na akupunkturních drahách, neboli drahách energie. Těmi podle této nauky proudí životní energie a jsou spojeny s jednotlivými orgány. Akupunktura se snaží předcházet nerovnováze v toku této energie a odstraňovat jí. Používá se k odstraňování bolestí svalů, kloubů, migrén, atd.

Smíšek systém
Cvičení, při kterém dochází ke spirálnímu zapojení všech svalových skupin lidského těla a tím k zlepšení bolestivých svalů, vadného držení těla, centrace kloubů a zlepšení např. i výhřezů plotének.

Míčkování
Míčkování je reflexní metoda, při které dochází k pozitivnímu ovlivňování činnosti vnitřních orgánů a poklesu napětí příčně pruhovaných i hladkých svalů s pomocí molitanových míčků.

Lymfatická masáž
Lymfatická masáž je soubor jemných hmatů, které aktivují kůži a podkoží a odstraňují otoky způsobené stagnací lymfy. Zlepšením průtoku lymfy také dochází k detoxikaci organismu a posilování imunity. Většinou se používá u pooperačních stavů, kdy dochází současně i k vyjmutí lymfatických uzlin. Může být prováděna jak manuálně, tak i přístrojově.

Baňkování
Baňkování je sázení baněk na ztuhlé, bolestivé oblasti. Podtlakem v baňce se urychluje metabolismus, rychleji se odbourávají odpadní látky ze svalů a zlepší se tak přísun kyslíku a živin do tkání. Při sázení baněk na určité zóny můžeme reflexně ovlivnit i funkci vnitřních orgánů. Ulevuje od chronické bolesti, ale pomáhá i při obtížích, jako jsou astma, bolesti kloubů, nebo poruchy vnitřních orgánů.

FRM
Fyziologická regulační medicína je inovativní přístup založený na obnově fyziologického stavu nemocného organismu za pomoci stejných, biologicky aktivních molekul, které jsou přítomny v lidském těle, a které kontrolují a řídí fyziologické funkce u zdravého jedince. Tyto látky jsou podávány ve velmi malých koncentracích, takže nezpůsobují nežádoucí reakce. Součástí je i podávání léčivých látek přímo do bolestivých kloubů, nebo svalů.

Thajská masáž
Metodika práce s tělem spojující prvky akupresury a jógy. Pro velké množství protahovacích manévrů se často používají popisy jako „aplikovaná hatha jóga“ či reklamní název „jóga pro líné“. Termín, popisující umění thajské masáže obraznou formou, je „jógová masáž“. Odstraňuje blokády, uvolňuje tok energie tělem, zvyšuje vitalitu, dochází k celkové relaxaci. Působí na vnitřní orgány, bojuje proti bolestem kloubů a svalů. Usnadňuje odstraňování toxinů z organismu. Zvyšuje cirkulaci krve a lymfy.